…Minggu pertama aku dan kawan-kawan seperjuangan di UBD adalah minggu perkenalan dan penyesuaian. Berjalan mencari tempat kuliah ke sana ke mari merupakan perkara biasa di waktu itu. Mengenali para pensyarah yang mempunyai pelbagai pengalaman membuatkan kita merasa merendah diri dan kurangnya ilmu… adakah aku akan dapat meneruskan pengajian ku di universiti ini? …mampukah aku…ternyata setelah 6 bulan berlalu dengan berbagai cabaran dan rintangan.. waktu kuliah yang tidak menentu, banyaknya kerja kursus yang perlu disiapkan…, pembentangan esei dan kertas kerja…, berbagai esei dan projek yang perlu disiapkan dalam tempuh yang ditetapkan oleh pensyarah…akhirnya kami menempuh peperiksaan dan ternyata kami semua berjaya mengharungi cabaran tersebut… aku dan kawan-kawan seperjuangan yang terdiri dari 8 orang individu yang berbeza kemahiran dan kepintaran masing-masing serta mempunyai peribadi teguh tersendiri tidak menghampakan harapan semua orang…markah paling rendah kami perolehi sebagai average ialah B+ di dalam peperiksaan…sungguh mengharukan dan tidak sia-sia usaha yang dilakukan.

Namun semua itu tinggal kenangan… sekarang kami 8 rakan seperjuangan berusaha untuk menyelesaikan kajian masing-masing dengan tajuk yang dipilih sendiri…semoga kita akan sama-sama meraih kecemerlangan dan dapat menyiapkan kajian masing-masing…mampukah aku …Tuhan maha pemurah dan maha penyayang…tolong dan bantulah hamba mu ini ya Allah…